• bloglovin
  • Hästbytardag

    Det är nyttigt att rida andra hästar än sin egen, men framförallt är det roligt! Man förstår verkligen att hästar är individer, olika precis som vi människor helt enkelt! Idag har jag hunnit med att provrida Louises häst Pampas. Det gick faktiskt ganska bra för att vara första gången, och det var riktigt roligt! Till råga på allt fick jag rida på kandar, det var nog bara andra gången i hela mitt liv. Vilken maffig gång Pampas hade! Jag fick kämpa så jag blev blå i ansiktet för att kunna sitta ner på honom i traven. Galoppen gick däremot lättare, han var som en gunghäst, underbar! Sedan jobbade jag ponnyn Line en stund i paddocken. Vi fick kämpa med avbrotten som mot slutet blev riktigt fina. Nu har jag stoppat i mig lite mat och om en stund ska Louise och jag upp till stallet igen, jag ska rida prinsen och det ska hon också få göra, spännande!


    Jag och Pampas


    Pampas


    Pampas


    Pampas


    Pampas


    Pampas med det pampiga steget


    Line och jag


    Line


    Line


    Line


    Line


    Line


    Line

    Senare ikväll kommer "filmbevis" på dagens ridning!

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Lina :)

    Det är så otroligt nyttigt att rida andra hästar..Men man hinner ju inte alltid med det tyärr:/

    Ser jätte fint ut på bilderna :9Kram

    2011-04-19 @ 20:31:21
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/
    Postat av: maria

    Gaaah din sits är ju hur snygg som helst!

    2011-04-19 @ 22:37:01
    URL: http://mariwa.blogg.se/
    Postat av: emelie (hästblogg)

    Du rider såå bra! :)

    2011-04-20 @ 21:21:19
    URL: http://skiitbra.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0