• bloglovin
  • Lång fredag!

    Puh, säg vad jag inte har gjort idag! Jag började dagen med att köra in till bilprovningen för att besiktiga den nya bilen, jag chansade och skrev in mig i drop in-kön. Det visade sig att jag fick vänta 2 timmar innan jag fick köra in och få bilen kollad. Den gick igenom så det var värt att vänta, det känns skönt att ha det gjort! Därefter åkte jag till stallet och mockade, fixade höpåsar samt bytte vatten hos Oden, inne i boxen och ute i hagen. Morfar och hans bror hade vägarna förbi stallet precis när jag jag var där och pysslade, och självklart ville de se Odens "berömda" trick. Oden visade hela sitt register på ett utomordentligt sätt, mest imponerad blev morfars bror av att se Oden ligga på kommando. Senare blev det smörgås och fika som mormor snällt bjöd på innan morfar och jag gav oss ut en sväng med träningsvagnen. När vi var tillbaka i stallet igen kom min granne och hjälpte mig att lasta hö och grejer som vi sedan körde till nya stallet. Efter att ha tömt släp och bil på grejer körde vi tillbaka för att hämta rockarden. Då var klockan ca 17.30 och vi kände hur magarna skrek efter mat. Det blev en tur till Alvesta för att inhandla mat och godis som sedan avnjöts framför TV:n där vi blev sittandes fram till ganska nyss. Det tar på krafterna att hålla igång hela dagarna! Nu väntar sängen!

    Här kan ni förresten läsa och se fina bilder från MILA, längst ner finner ni mig och min prins-Oden!


    Text & foto: Inger F Andersson

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0