• bloglovin
  • Effektiv är bara förnamnet!

    Jag vaknade runt 9-tiden idag men låg och drog mig lite extra, skönt! Sedan bar det av till stallet där Emma satt på bänken i solen utanför stallet och serverade kaffe och paj, söndagslyx! Efter att ha mockat, fixat höpåsar och burit vatten var vi väl värda en lunchpaus. Senare plockade vi isär slädarna för att lägga undan dem för den här vintern. Att ställa undan slädarna känns som ett av alla härliga vårtecken! Vi fortsatte med att röja undan i spolspiltan och lite i sadelkammaren och resultatet blev riktigt bra! Oden har stått och njutit i solen hela dagen och tittat på när grannarna har fällt skog, söta häst! 

    Senare under eftermiddagen red jag Oden med bosalen (bettlöst) barbacka i paddocken i ca 70-80 min varav mer än hälften av tiden bestod av skritt. Jag fortsatte min träning med att få honom riktigt lydig för mina vikthjälper. Idag kunde jag svänga i både skritt och trav utan att jag höll i något. Han stannar och backar på röst och viktkommando. Eftersom vi inte har något staket på ena delen av paddocken vill jag inte ta av huvudlaget helt pga säkerhetsskäl. Tyglarna eller repen finns där för mig att ta tag i om Oden skulle bli ofokuserad och kommer på tanken att springa ut från paddocken. :) Men en dag rider jag min prins utan någon utrustning, det är jag säker på! Vi avslutade med lite spansk skritt som börjar sitta ganska bra nu!


    Lite trött men nöjd häst efter dagens ridpass! Eftersom han fäller mycket väljer jag att ha ett schabrak mellan mig och all päls så att jag inte blir totalt nerhårad ;)

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Josäfin :>

    sv: hihi finaste* ;)

    Din är skit fin också :D Har alltid gillar nordsvenskar (för det är en nordsvensk vah? haha pinsamt att säga fel xD) :D

    2011-02-20 @ 19:41:10
    URL: http://jossanamigo.blogg.se/
    Postat av: Louise (fotoblogg)

    Fin han är! :)

    2011-02-20 @ 22:05:44
    URL: http://wizy.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0