• bloglovin
  • Svettigt pass

    Idag efter grupparbete och lunch blev det ett ordentligt pass i paddocken. Jag red mycket öppnor för att få Oden mjuk och lydig. Jobbade även en del med galoppen, han fick mest rulla på och försöka hitta tempo och balans själv utan att jag krävde det. Han har alltid haft lite jobbigare för galoppen och nu gäller det att arbeta stegvis och långsamt för att han ska stärka sin galopp. I det stora hela är jag nöjd med passet. Jag red ca 55 min och både häst och ryttare blev ganska svettiga. Bra träning med andra ord! :)

    Jag lovar att svara på kommentarer ikväll efter jobbet!

    Bjuder på en hoppbild mitt i allt dressyrsnack...

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Lina

    Har du tävlat nått i hoppning med han ??:)

    2011-02-17 @ 19:25:35
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/
    Postat av: sandra Plate

    Är det du och Oden på den fina hoppbilden? :) fint! hoppas även på att göra lite mer sånt längre fram! vill ha vår nu!



    njaa, till tingsryd är det väll närmare 40 mil och till kungsbacka ca 20 så förstår väll min mosters resonemang med att åka vartannat år till vardera ställe ;) kungsbacka har jag ju hunnit med några vändor, speciellt nu när jag "bor" i gbg och läser till lastbilschaufför. då är det ju inte mer än 3 mil :) men är rätt fattig nu också, så blir nog inte så mkt körning dit heller fortsättningsvis ;) nu är det ju gbg horse show som gäller, =)



    Tack så mkt för kommentaren, visst är han?! Imon ska rymlingen få sig ett riktigt skritt pass på ett par timmar.. han har börjat rymma mer och mer, och jag är helt hundra på att det är pga att han är understimulerad.. men svårt att få tag i medryttare nu på vintern, + att han har ett sår imunnen som behöver läka ordentligt innan han kan sättas igång. Får köra med enbart hackamore, och han är ju lite speciell så vill inte sätta upp vem som helst på honom heller, han är hur snäll som helst, meen. han är ju ganska grön i det mesta . så vill inte att han blir förstörd.. Men hittar nog någon till honom så småningom :)=



    Kram!

    2011-02-17 @ 23:28:43
    URL: http://sandraaplate.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0