• bloglovin
  • Lite trickträning

    I eftermiddag efter att ha fixat stallet tränade Odis och jag lite trick. Jag valde att vara i boxen eftersom paddocken är omöjlig med all hård snö, i boxen är det mjukt och fint underlag, plus att jag kan ha honom lös utan att han kan gå iväg. :) Det vi håller på med nu är ligg som vi började träna i somras. Oden är duktig och börjar förstå vad jag är ute efter, på kommando sänker han huvudet fint och krafsar lite med hoven. Vi tar små steg i taget och jag berömmer så fort han tar ett steg i rätt riktning. Det gäller att ha tålamod och inte stressa. Oden är väldigt lättlärd och eftersom han redan kan buga, bergsgeten, vinka och lite spansk skritt tror jag inte att det kommer dröja länge innan han förstår mina kommandon för ligg :) Det bästa av allt är att det verkligen syns att han tycker det är kul och försöker gång på gång!


    I somras :)

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Mamma

    Ni är så duktiga så......fast jag tänker fortfarande på klippet från igår, och ser Oden framför mig, görande situps.....hehe

    2011-01-28 @ 20:21:19
    URL: http://mammapuh.blogg.se/
    Postat av: Jessica

    Hahaha din tok! Vi ses i morgon kväll!

    2011-01-28 @ 23:45:39
    URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0