• bloglovin
  • Slut på helgen...

    Huanamej, det sägs att man ska vila sig under helgen för att orka med den kommande veckan, pyttsan! Vi har gjort helt tvärtom. I lördags fixade vi stall på morgonen, sjöng lite med kören på förmiddagen, red Oden, tränade trick, smörjde träns, grimma och skor, fikade hos mormor och morfar, hälsade på kossorna, handlade och lagade mat för att sedan avsluta dagen på soffan framför televisionen. Det var verkligen inte svårt att somna efter alla aktiviteter. Idag har jag smörjt sadel och sele, agerat hästhållare åt veterinär och fotograf, samt ridit Oden på åkern. Han har varit superlydig och blir mer och mer känslig för vikthjälperna. I helgen har jag ridit barbacka och med bosal (bettlöst) vilket har fungerat riktigt bra. Det känns faktiskt ganska lätt att "styra" nu...


    Bosal

    I veckan väntar tre skoldagar och två kvällars jobb, en lagom jobbig vecka helt enkelt. Nästkommande två veckor blir lite värre, då ska jag ha praktik, heltid 8-15 vissa dagar och 8-17 andra dagar, samt jobb tre kvällar vardera vecka...puuh, men det ska nog gå fint. Jag hoppas jag hinner motionera prinsen en hel del i alla fall! Nu väntar tv och kanske lite plugg innan sängen kallar...


    Min häst gillar lila :)

    /Jessica
     

  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0