• bloglovin
  • Full fart framåt, min fina springare!

    Idag har det varit ännu en lång dag i mitt liv. Efter praktiken körde jag till affären och köpte lite mat, kaffe osv, sedan plockade jag upp mamma för att köra ner till verkstaden och hämta min bil som var klar. Jag kom på att det var lika bra att åka in till besiktningen och göra en efterkontroll på en gång så att det var gjort. Lilla bilen gick igenom fint idag, skönt. Nu har den ju fräscha bromsar också, kul för nästa ägare för jag ska faktiskt byta bil, det ni! Jag ska köpa en som jag får dra transporten med på B-kort så att Oden och jag kan åka på turné hur enkelt som helst utan att jag måste låna bil av antingen morfar eller kompisar. Det kommer kännas hur skönt som helst att ha sin egen dragbil! Tillbaka till dagen... Efter besiktningen lämnade jag av maten hemma i lägenheten och bytte om för stall och ridning. Idag var Oden och jag ute en vända runt byn och på grusvägarna som var snö- och isfria samt mjuka och fina. Vi passade på att galoppera långa sträckor eftersom Odisen hade såååååå mycket spring i benen! Det var riktigt underbart att kunna stå upp i lätt sits, känna vinden fladdra och känna kraften från ett muskelpaket! Hemma i stallet igen blev det hömys med fleecetäcke, jag själv körde ner till, mormor och lämnade en symaskin.

    Nu sitter jag här i min soffa och funderar på om jag kanske skulle köra till Alvesta och köpa en pizza och godis, eller så inte... Hmmm!


    Oktober 2009 - "Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram"?

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Lina

    Så härligt det låter (ridturen alltså). Det är fortfarande liiiite is kvar, men va ute i början på v och bara skritta. Men Vallan har inga skor, och inte så kul om hon blir rädd(hon är bara 5 år och inte riden så ´mkt på vägen). Och blir hon rädd kan man ju gå omkull och det vill inte jag.



    Jag kör på säkra sidan;) hehe..



    Oden och du är finast <3 ha en topppen dag!!:)Kram<3

    2011-03-12 @ 10:30:05
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/
    Postat av: Carolina

    är den bilden nytagen? :O

    2011-03-13 @ 10:20:35
    URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0