• bloglovin
  • MILA-mässan 2011

    I fredags efter min redovisning på universitetet körde jag till stallet för att göra Oden fin och redo inför resan till Malmö. Min fina vän Lotta kom och hjälpte mig med att skrubba hovar, borsta hovskägg, bära hö mm. Även min goda vän Janne kom, han kopplade släpet och packade alla våra grejer med Lotta och jag pysslade om Oden. Att lasta Oden gick som en dans, han gick in på första försöket och var jättelugn. Ca 13.40 åkte vi, först till Ljungby där jag hämtade min tröja, och sedan körde vi vidare mot Jägersro, Malmö.

    Väl framme var det ganska enkelt att hitta. Vi parkerade och lastade av precis bredvid travbanan. Jag har aldrig tidigare varit på Jägersros travbana, det var verkligen mäktigt! Oden fick tillgång till sin monterbox en stund efter vi anlänt och han stegade in i den stora mässhallen precis som om han aldrig hade gjort något annat! Oden var så cool och lugn, min älskade prins! Vi blev trevligt bemötta och väl mottagna av mässpersonalen samt av Inger från föreningen Nordsvenska Hästen i Skåne. Boxen var fin och full med fräsch spån, så efter ca 30 min sa vi god natt till Oden och körde till Jannes lägenhet i Skurup där vi skulle spendera natten. Efter thaimat och två öl somnade vi ganska fort, eller de andra i alla fall, jag sov knappt någonting under natten eftersom jag hela tiden tänkte på hur Oden hade det som sov borta.

    Klockan ringde 05.20 och då var det dags för frukost och andra morgonbestyr innan vi lämnade lägenheten och körde mot mässan. Det var en lättnad att träffa prinsen när vi kom fram, han hade ätit, druckit och gödslat som vanligt. Han hade till och med ordentligt med spån i pälsen så jag antar att han hade sovit gott. Efter att ha mockat och gjort Oden fin var det dags för mig att rida fram en sväng inför de kommande uppvisningarna. Precis efter jag ridit fram en stund såg jag ett ansikte jag kände igen mycket väl, det var mamma. Jag hade ingen aning om att hon skulle komma för att titta på oss, jag blev glatt överraskad och förvånad! Även morfar och Börje var där för att titta på mig och Oden, roligt med lite stöd!

    Jag tror inte att jag ljuger om jag säger att Oden var bland de lugnaste av alla hästar på mässan, min coola häst! Uppvisningarna gick fint och vi fick massa applåder och beröm. Efter en hel dag var både folk och hästar trötta, det var därför oerhört skönt när vi lämnade Jägersro ca 15.30. Hemfärden gick minst lika bra som resan ner, Oden stod stilla och fint på släpet och mumsade glatt på sitt hö. Att allt skulle gå så här himla bra trodde jag knappt, allting har verkligen klaffat perfekt. Jag är jättetacksam för all hjälp jag har fått samt för att jag fick möjlighet att visa upp mig och Oden på Mila-mässan i Malmö som var en trevlig och välarrangerad lantbruksmässa. Om två år är det dags för Mila igen, vem vet, kanske ses vi där igen?!


    Oden och jag vid Föreningen Nordsvenska Hästens moterbox

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Lina

    Kul att han skötte sig och va lugn :D Jätte mysig bild! Får alltid rysningar när du skriver så fina saker om din fina Oden:D:D

    KRAMAAR!

    2011-03-28 @ 11:22:34
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0