• bloglovin
  • Trick, trick och mera trick!

    I morse hade jag seminarium på universitetet. Därefter körde jag direkt till stallet för att mocka och fixa. Idag fick min prins Oden en välförtjänt vilodag. När jag kollade i stallboken häromdagen insåg jag nämligen att jag varit riktigt duktig och effektiv när det gäller ridningen! Jag har varit inne i en sådan period där jag ständigt fylls av inspiration, härlig känsla! Idag ägnade vi oss åt trickträning istället, vilket gick superbra! Oden verkar tycka det är så himla roligt och gör alltid sitt yttersta för att matte ska bli nöjd!

    Som ni vet kan han ju redan plocka upp hink och spö på kommando, nu har vi utvecklat det lite. Jag står jämte honom och kastar iväg hinken en ganska bra bit för att sedan ge kommandot: hämta. Han går fint mot hinken, plockar upp den, vänder, går med den i munnen och ger den till mig. Söta häst! För bara några veckor sedan trodde jag aldrig att jag skulle kunna leka "apport" med min stora nordis, men mycket går om man bara vill! Jag slutar nog aldrig att förvånas över min älskade Oden!

    Nu väntar jobb för min del, hur har er onsdag varit?


    Visst är det ganska charmigt? <3

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Jennifer

    söt bild ^^

    sv: åh tack så mycket :D

    2011-03-02 @ 17:23:13
    URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
    Postat av: Samanta

    Är du säker på att Oden verkligen är en häst? :)

    Haha, han är så fin.

    2011-03-02 @ 17:33:06
    URL: http://samantas.blogg.se/
    Postat av: Lina

    Min dag har varit ganska bra:D Åhh vad roligt, kan du inte lägga in en film på det :D Kul att en stor nordis "gör som du säger" eller vad man ska säga :) Kul att ni går så bra ihop :) Awww blir tårögd, han måste verkligen lita på dig :) stor kram!

    2011-03-02 @ 19:03:56
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/
    Postat av: Helena

    Han är underbar :D jag blir superinspirerad till att försöka lära min pålle tricks, just nu jobbar vi mest på att han ska kunna flytta sig för tryck och lyssna på min röst, men så småningom händer det nog tuffare grejer :)

    2011-03-02 @ 20:57:39
    URL: http://travgalen.se
    Postat av: fridan

    ihhi sötoden! jag måste få se när ni gör trix när jag följer med :D:D



    sv: jaa nu tänkte jag ju inte berättat men gjorde det ändå ;) but dont tell anyone ;)

    2011-03-02 @ 21:49:08
    URL: http://kaloescha.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0