• bloglovin
  • Hard work work!

    Dagen började med praktik 8.00-15.00. Därefter styrde jag bilen hemåt för att äta lite och byta om. Sedan bar det iväg till stallet där jag mockade och fixade hos Oden innan jag kopplade släpet. Jag körde till Moheda och fikade lite snabbt med mormor och morfar för att sedan ta morfar med mig och köra till höbonden. Vi lastade 25 balar hö i hästtransporten, nu klarar sig prinsen fram till sommarbetet. Jag lämnade av morfar i Moheda på hemvägen och fortsatte sedan till stallet där jag lastade av alla balar själv, pust! När klockan hade slagit 19.00 tog jag in prinsen och gjorde iordning honom för en skogstur. Vi jobbade en hel del med galoppfattningar och avbrott samt skrittade upp och ner för en ganska brant grusbacke ett par gånger. Oden tycker verkligen om att arbeta, han var så duktig! Väl hemma i lägenheten igen vid 21-tiden värmde jag en matlåda som min bästa mormor hade skickat med mig, mums! Nu är jag mätt och helt slut i kroppen efter en fullspäckad dag. Sängen kallar på mig och det ska bli skönt med lite sömn! Godnatt!


    Rakt fram och till höger ligger stallet, vi har fantastiska rid- och körvägar här!


    Bakom träden ligger Hanaslövsberget, skidbacken!


    Prinsen efter kvällens ridtur!

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Julia

    Vilken underbar häst du har! :D

    2011-05-03 @ 19:58:00
    URL: http://zebracolours.blogspot.com/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0