• bloglovin
  • Hästbytardag igen!

    Igår red jag ut själv en sväng, det blev lite cirkus men som tur väl är bekom det inte min lugna prins! Oden och jag stötte på en åsnehingst som skrek oavbrutetet på oss i flera minuter, minishettisar rymde och vi fick dem efter oss. När jag trodde att vi hade skakat av oss den sista hörde jag små hovar mot asfalten igen. Det var bara till att vända och försöka få den lilla hästen att hoppa in till sina kompisar... Ja vad ska man säga?!

    Kvällen igår bjöd på lite fest och utgång som blev riktigt bra med trevligt sällskap! Idag har jag spenderat massa timmar i stallet. Oden har fått beta ca 2 timmar medan jag vilade lite i gräset. Senare på eftermiddagen kom Matilda ut med fika och efter lite kaffe och kaka var det dags för dagens ridning! Vi bytte hästar, jag red hennes Arapaho och hon på prins-Oden. Det gick över förväntan för oss båda! :) Det är verkligen nyttigt att få rida andras hästar samtidigt som det är skoj att se sin egen pålle bli riden av någon annan! Dagen slutar inte här inte, nej tidigare ikväll hoppade jag Fridas ponny Line. det gick jättebra, och jag är lite imponerad över att jag faktiskt hoppade en hel bana med henne mot slutet! Jag har inte hoppat ordentligt sedan jag slutade tävla ponny år 2006. Jag märker dock att jag har blivit lite fegare med åren, eller kanske bara klokare?! Hursom var det riktigt roligt, men dressyren är och kommer förbli min grej!


    Mys i gräset


    Arapaho och jag








    Matilda och Oden









    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: emelie (hästblogg)

    ni ser ut att ha väldigt bra underlag på er plan ? :)

    2011-05-23 @ 19:47:48
    URL: http://skiitbra.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0