• bloglovin
  • Helgen...

    Jag har haft en riktigt mysig helg och jag har fått en del vettiga saker gjorda! I fredags fick jag som sagt ett underbart ridpass på prinsen och det har jag levt på hela helgen! På kvällen grillade jag och ett par vänner hemma hos mig, trevligt som bara den! På lördagsmorgonen tog jag grannbarnen och gick upp till Dansjö Gård som skulle släppa ut sina kossor på bete. Där var jättemycket publik, glada kossor och gratis kanelbullar och mjölk! Efter kosläppet cyklade jag och två av grannbarnen till stallet och gjorde fint hos Oden samt gav honom lunchhö. När vi ändå var i arbetartagen tömde vi hela hagen på sten, tre fulla kärror fick vi ihop! Inte nog med det, vi mockade också ur hagen, fyra kärror bajs blev det, inte illa om jag får säga det själv! Under eftermiddagen kom morfar ut och vi körde en sväng med Oden som skötte sig fint som alltid. En tjejkompis och jag hade planerat utgång på kvällen, men vi var båda trötta efter en lång dag ute i solen så det blev god mat och tjat på Spåren istället och sedan film hemma hos mig innan vi båda somnade till på soffan.


    Lyckliga kossor




    Lördagens körtur

    Idag tog jag lite sovmorgon, kl 9.30 klev jag upp och gjorde kaffe och mackor innan jag körde till stallet för att mocka, byta vatten, fixa höpåsar samt göra iordning betfor. När jag var klar med allt stallpyssel tog jag volvisen och körde till universitetet där jag träffade min kompis som jag skriver ett arbete ihop med. Vi pluggade i flera timmar och kom en bra bit på vägen. Det var en aning trist att sitta inomhus en dag som denna, men ibland måste man!


    Så här kan det se ut...

    Ikväll var jag ute på en underbar skogstur med prinsen, barbacka! Han skötte sig utmärkt och jobbade på bra. Vi klättrade lite samt jobbade lite med galoppen som bara bli bättre och bättre, härlig känsla! Efter ridturen fick min goding beta lite, det uppskattades verkligen! Jag blev bjuden på grillat av en kompis och granne efter ridturen, så himla bra jag har det! Nu sitter jag här vid datorn och sängen kallar på mig, godnatt!

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0