• bloglovin
  • Min vardag

    De flesta veckodagarna i mitt liv brukar se likadana ut. Praktik/universitet, stall och jobb. Jobbar jag inte brukar tiden fyllas med plugg. Igår efter praktiken tömkörde jag Oden en sväng. det måste ha sett ganska roligt ut eftersom jag använder den stora tunga lokselen. Jag har ju ingen tömkörningsgjord, men det kanske jag kan önska mig i födelsedagspresent?! ;) Det blev hur som helst lite trav (Oden joggade, jag sprang), men mest skritt. Jag tycker det är smidigt att motionera både häst och människa på samma gång! Senare gjorde jag några timmar på jobbet. Det var en fartfylld dag och det var riktigt skönt att gå och lägga sig på kvällen.


    Prinsen ville göra allt annat än posera igår... Det har var det bästa vi lyckades att åstadkomma!

    Idag har jag hunnit med praktik på förmiddagen och fram till lunch, sedan mockning och allt annat stallpyssel, en ridtur på prinsen (35 minuter i skogen och 25 minuter i paddocken), dusch och lite pyssel hemma, plugg i Alvesta, klippning här hemma (Frida fixade min lugg och mina slitna toppar, superbra), dammsugit hela lägenheten, och sist men inte minst har jag varit ute och joggat en sväng nu på kvällen. Jag tror jag somnar lätt ikväll också!


    Min tacksamma prins efter dagens dusch!


    Här är vi inte blyga inte...







    Oden skötte sig fint både igår och idag. Han är mjuk och behaglig att rida, vilket bådar gott inför söndagens tävling. Det känns alltid lite bättre att åka iväg om man har haft en bra känsla i ridningen veckorna innan. Förresten har startlistorna kommit ut, spännande! Jag startar som nummer 5 av 7 i Lätt C:n och som nummer 9 av 18 i Lätt B:n, helt ok tycker jag nog!

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Sandra

    Lycka till med tävlingarna! :)

    Alltid lika roligt att läsa dina inlägg. :)

    2011-05-11 @ 16:14:27
    URL: http://minridtravare.blogg.se/
    Postat av: Lina :)

    Så himla fin :)

    2011-05-12 @ 16:49:08
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/
    Postat av: fridan

    söt-oden :D

    2011-05-13 @ 23:55:20
    URL: http://kaloescha.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0