• bloglovin
  • Tävling vs show

    Efter att ha sett "Ryttarprinsen" och förra årets "Ryttareliten" på SVT förstår jag ännu mer varför jag la tävlingsbiten åt sidan för att istället satsa på min trickträning och frihetsdressyr. Sedan barnsben har jag varit en riktig tävlingsmänniska som praktiskt taget avskyr att förlora. Så är det än idag. Jag vill vinna varenda tävling jag ställer upp i, vare sig det är någon slags bild- eller rimtävling via internet eller en hästtävling på ”riktigt”. Att lyckas med detta är både omöjligt och orimligt. Jag och hästarna kan bara bli så bra som möjligt utifrån våra förutsättningar och det kan ta oss långt. De få gånger vi är ute på tävlingsbanorna, ser vi det som en uppvisning, miljöträning och en rolig grej.

     

    När jag för många år sedan tävlade ponny, ställde jag högre och högre krav på mig själv och tillslut kändes det som jag fick prestationsångest inför varje tävling. Efter att ha tricktränat Oden ett tag fick jag erbjudande om att komma och ha uppvisning inför en relativt stor publik. Det var då som jag insåg att det här med shower, uppvisningar och clinics verkligen var min grej. På showerna får Oden och jag synas, glänsa och göra det som vi är bäst på. Att samtidigt kunna dela med mig av vårt sätt att träna och därigenom kunna inspirera andra, är fantastiskt.

     

    All positiv respons som vi får från publik och följare via sociala medier, får mig att fortsätta kämpa och tro på det vi gör tillsammans, hästarna och jag. Så, tack till alla er som sporrar mig, tror på mig och stöder mig i min satsning! Extra stort tack till Pavo som är med och stöttar oss!

     

     
    En gång om året tävlar vi dressyr, mot nordsvenskar och fjordhästar. Förra året vann vi klassen och blev dagens bästa nordsvenska ekipage.
     

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0