• bloglovin
  • Sweden International Horse Show - fredagen

    När klockan ringde på morgonen var det inte svårt att gå upp! Vi var oerhört förväntansfulla inför första trickuppvisningen och inför första kvällshowen. Genrepet på torsdageftermiddagen kändes ju ganska mycket som på riktigt, fast ändå inte. Då var det endast ett fåtal personer på läktaren, men den här kvällen visade det sig att det skulle vara riktigt mycket folk, kanske 8000-9000. Det var helt omöjligt att uppskatta och jag minns inte publiksiffran för fredagkvällen.
     
    Hur som helst, fredagen började med en morgonpromenad för Oden och Elin medan jag och Svenne (min andra hästskötare) mockade, fixade hö och vatten. Det var alltid lite av ett projekt att få fatt i en skottkärra bland stallarna. Ibland undrar jag om folk gömde dem för att ha första tjing senare, eller fanns det helt enkelt inte tillräckligt många. Efter en stund öppnade mässan och folk började trilla in, än en gång. Oden fick många klappar och pussar av både barn och vuxna. Vid lunchtid hade vi vår första uppvisning i mässpaddocken. Under 15 min visade jag lite ridning utan utrustning, trick uppsuttet, samt alla trick från marken och hur Oden följer mig löst som en stor hund. Efter varje avslutat trick applåderade publiken glatt och verkade med spänning invänta nästa trick. Mest populärt tror jag apport, ligg och stegra var! Oden skötte sig utmärkt och det var nästan så att ögonen blev lite tårfyllda när jag tackade för oss och insåg att det faktiskt var fullt med folk runt hela paddocken.
     
    Eftermiddagen fick Oden varva kel med mässbesökarna med vila och höätande. Under helgen pågick en tävling på mässan där publiken kunde rösta på sin favorithäst på mässan, eller rättare sagt på sin favoritras. Vi tipsade alla som stannade och berömde och kelade med Oden, om att gå bort till Svenska Hästavelsförbundets monter och rösta på nordsvensken. m det var så att Oden hade charmat dem så kunde vi kanske vara värda en röst. Senare på kvällen hade vi vår första Klostershow och det gick som en dans. Det pirrade lite extra i magen när jag kikade upp på läktarna och såg hur mycket folk som var där och tittade. Än idag känns det lite som att jag har drömt alltihop... Snart får ni läsa om lördagen och söndagen, då vi (Oden och jag) fick rida in ENSAMMA på stora arenan. Ha det gott så länge!
     
     
    Bild från ett av filmklippen från trickuppvisningarna. 
     
     
    Lite mys i boxen.
     
     
    Redo för showen.
     
     
    Tur att hästen är snygg i alla fall!
     
     
    Så här såg vi ut i SVT-play under av lördagens shower.
     
    /Jessica
     
     
  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0