• bloglovin
  • Sweden International Horse Show - söndagen

    Sista dagen på Friends Arena och Sweden International Horse Show var precis som de andra dagarna, helt fantastisk!  Vi gick upp tidigt som vanligt för att hinna med morgonbestyren innan mässan öppnade. Redan vid 9.15 hade vi vår uppvisning i mässpaddocken. Det var inte alls mycket folk som hade hunnit dit så dags men de som tittade applåderade i alla fall glatt och verkade uppskatta uppvisningen. Oden skötte sig utomordentligt bra och gjorde trick efter trick utan några konstigheter.

     

    Efter min uppvisning kom bästa Petra från SH (Svenska Hästavelsförbundet) fram och frågade om jag hann göra Oden fin igen på en timme. Givetvis, svarade jag och trodde att jag skulle få en till uppvisningstid i paddocken. Det visade sig dock att hon hade ordnat så att jag fick rida in ensam på stora arenan IGEN, eftersom nordsvensken fortfarande ledde tävlingen på mässan. Den här gången red vi in under en hoppklass - Grand Prix. Vi skrittade, travade och galopperade mellan hinder som var högre än oss själva, samtidigt som speakern pratade om hur Oden och jag hade charmat mässpubliken med våra trick samt lite om den nordsvenska brukshästens mångsidighet. Till publikens applåder (och lite jubel), galopperade vi ut genom ridåerna, överlyckliga och stolta!

     

     
    Foto: Stefan Bleckert
     
     
    Foto: Stefan Bleckert

     

    Söndagen rullade på och vid 19-tiden började vi förbereda oss för den sista Klostershowen. Det kändes lite vemodigt att rida in på arenan för sista gång under vår vistelse på Friends Arena. Allt var så fantastiskt, och det säger jag utan att överdriva. Skulle jag få chansen att göra om det här skulle jag inte tveka en sekund! Klostershowen gick fint och när vi kom tillbaka till monterboxen fick vi byta om snabbt för att bege oss mot mässpaddocken en sista gång. Nordsvensken hade nämligen vunnit tävlingen ”Publikens favorit” på mässan och vi fick ta emot ett fint segertäcke från Svenska Hästavelsförbundets ungdomsförbund, en blå-gul rosett från Horses Made in Sweden samt en stor påse med morötter.

     

    Efter ett par ärevarv i mässpaddocken packade vi snabbt ihop alla våra grejer och förberedde det sista inför hemresan. Vi sa hejdå till de vi såg och medan Svenne och Elin packade in allt i bilen promenerade jag en stund med Oden innan vi lastade honom. Vi kom iväg strax efter 21.30 och resan tog ungefär lika lång tid som när vi körde upp, ca sex timmar. Oden stod snällt på släpet och medan Svenne körde kunde jag och Elin sova. Jag sov inte särskilt djupt och vaknade till så fort vi bromsade in lite. Väl hemma på gården lastade vi av Oden och alla grejer innan jag dök ner i sängen. Jag fick sova i ca två och en halv timme innan klockan ringde och det var dags att göra sig iordning för jobb. Så här i efterhand inser jag att jag borde ha bett om ledigt även på måndagen. Det var tungt att jobba och jag var supertrött, men det var värt det. Sweden International Horse Show är det häftigaste jag har upplevt tillsammans med Oden och jag är så tacksam för all hjälp vi har fått så vi kunde genomföra det här.

     

    Fortsätt gärna följa vår blogg och vår Facebooksida ”Nordsvenska Oden”. Det är en hel del på gång nu framöver och så fort saker och ting blir bokat och klart delar jag med mig av allt!

     

    /Jessica

     

  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Katta

    Tack. Himla kul att läsa om era duktiga framträdande och bästa reklamen för vår Nordsvenska häst.Önska er all lycka i framtiden och klart vi kommer få se er igen på friends :)

    Svar: Tack snälla du! :) Vi fortsätter att kämpa och hoppas på att ni kommer få se mer av oss! :)
    Jessica

    2014-12-13 @ 16:15:02

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0