• bloglovin
  • Stall och "ohästiga" ärenden!

    Idag har varit en lång men otroligt bra dag! Det började med synundersökning i stan kl 9.00. Jag behövde lite starkare linser, 0,25 mer på varje öga så det var väl överkomligt. Sedan styrde jag volvis mot universitetet där en föreläsning väntade. Vid lunchtid körde jag till prinsen som fick sin lunchmat. Jag själv passade på att laga lite lunch här hemma innan jag bytte om och cyklade upp till stallet. Där träffade jag Annica (en gammal kompis från ridskoletiden). Hon har ett tjusigt sto som bor i boxen bredvid min Oden (jag tror prinsen gillar sin nya tjejkompis). Det känns skoj att träffa gamla vänner som man varken sett eller pratat med på väldigt många år, plötsligt är man stallkompisar igen, världen är allt liten! :) Innan jag skulle ut och rida ville Annica se Odens berömda trick, självklart fick hon det! Oden verkade lite snurrig till en början (han hade ju aldrig varit i den här paddocken), men efter en liten stund fick jag till och med honom att ligga ner på kommando, två gånger! Jag blir lika stolt varenda gång eftersom vi inte tränat ligg särskilt länge. Efter vår lilla "uppvisning" gav jag mig ut på en ridtur genom byn och över järnvägen. Oden skötte sig exemplariskt, han var lika lugn som alltid, trots att allt är nytt för honom.


    Jag lånade en av dagens bilder från Annicas blogg

    När jag var klar med allt i stallet körde jag till mormor och morfar där en tallrik mat väntade, mums! Min mormor är verkligen bland de bästa kockar jag vet! Min morfar är kanske inte någon höjdare på mat, men däckbyte, det är han grym på! Vi hjälptes åt att byta till sommardäck på min bil samt tvätta vinterdäcken. Tror ni att min dag slutade här? Nej, jag körde till Alvesta där jag tvättade bilen (hade en gratistvätt tillgodo) samt köpte mat som jag bjöd mamma på. Vi diskuterade lite skolarbete och annat, mysig kvalitetstid med andra ord! På hemvägen stannade jag till hos min granne/kompis som bjöd på en kopp kaffe samt kollade så att alla lampor på min bil fungerade som de skulle (efter biltvätten fick jag ett felmeddelande om lampfel, efter ett tag försvann dock felmeddelandet, men jag ville ändå vara säker på att allt stod rätt till, det gjorde det). Nu är klockan mycket och jag ska hoppa i säng. I morgon väntar stall, universitet och jobb. Godnatt!

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0