• bloglovin
  • Dansa med hästar

    Ibland känner jag mig lite som en kock som inte riktigt vill avslöja det där hemliga receptet på den extremt goda maten, men jag gör det bara för er! Skämt åsido :) Det finns en hel del böcker som beskriver hur man kan gå till väga för att komma sin häst närmre och hur man lär den olika trick. Det finns även en hel drös med klipp på youtube med folk som har lärt sina hästar både det ena och det andra. Jag måste erkänna att dessa klipp och böcker inte har varit så stor hjälp för mig i min och Odens träning, utan det mesta har vi lekt fram, bara han och jag. En bok som jag däremot verkligen rekomenderar än en gång är Dansa med hästar av Klaus Ferdinand Hempfling. Den handlar om hur man kan leda (med ömsesidig respekt få hästen att acceptera dig som sin ledare) en fyrbent koloss på flera hundra kilo utan tvång. Till exempel kan du läsa om hur du kan börja träna för att få hästen kan följa dig utan grimma, grimskaft, tyglar osv. Grunden är kommunikation på hästens villkor. Boken tar bland annat upp hur viktigt kroppsspråket är och hur vi kan använda det i vårt samspel med hästen!






    Boken innehåller jättemånga fina bilder som visar övningar steg för steg!

    /Jessica

  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0