• bloglovin
  • Min lördag so far...

    Kvällen igår var jättetrevlig med bastu och massa prat! Vi var så trötta efteråt att vi somnade till en film i soffan och vaknade inte till förrän den var slut. I morse var det lätt att komma upp ur sängen när man såg hur fint solen sken. Körövningen gick bra och det blir bara bättre och bättre för varje gång, skoj! Därefter blev det lite enklare lunch med en gammal vän innan jag körde till Oden.

    Mormor och morfar kom upp till stallet och tittade när jag red i Emmas sadel. Oden gick lika fint idag med den! Till och med morfar (som inte är så värst haj vad gäller sadlar) såg hur mycket bättre hästen rörde sig och att allt såg mycket mjukare ut. Jag gillar sadeln skarpt! Nu ska vi ringa runt lite och se om vi kan få ut en sadelprovare, fast vi är ganska säkra på att vi vill ha en Bates (alt Wintec cair), samma modell som Emmas, men man vet aldrig om det finns sadlar som kan passa ännu bättre. Jag har ingen brådska med sadel utan det viktigaste är att vi hittar en som verkligen är bra för Oden och mig.

     

    Som vanligt var morfar mer spänd på att få se Oden utföra sina cirkuskonster än vår ridning (morfar kallar det cirkuskonster och vi andra säger trick). Jag kunde nästan se hur imponerad han var när han såg sin häst på kommando plocka upp hinken från marken och ge den till mig. Lite gulligt är det allt! :)

     

    Jag hade bara mobilen med mig idag så bilderna är inte de bästa men ni ser i alla fall lite :) Nu ska jag byta om och köra till Emma och Fredrik där jag ska spendera kvällen. Det blir mat, någon öl och massa prat. Kanske kan jag lyckas lura dem till att spela ett sällskapsspel med mig, vem vet!?

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: emelie

    Fin blogg! :D

    2011-02-12 @ 20:00:30
    URL: http://emelieofanny.blogg.se/
    Postat av: Lina

    Åhh vad skönt med bastu :P

    2011-02-13 @ 09:30:56
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/
    Postat av: sandra Plate

    underbar han är! och va duktiga ni är bägge två! :)

    Längtar till våren, och sommaren när jag är hemma igen! då ska jag också dra igång med trickträning och annan träning också förstås mer! :)

    Ha enbra kväll!

    Kram

    2011-02-13 @ 21:44:05
    URL: http://sandraaplate.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0