• bloglovin
  • Underbara söndag!

    Nu är jag helt slut och kommer somna hur lätt som helst efter att ha hållit igång hela långa dagen! Jag började med frukost och morgonfika hos Emma, därefter gjorde vi stallet. När det var klart hämtade jag prinsen och gjorde en fin inbakad fläta i manen inför dagens fotografering samt broddade runt om. Han fick även ha sina blåa lindor på sig då jag tyckte de var snyggare än hans benskydd och snyggare än de vita lindorna nu i all snö, plus att de blåa matchade min jacka lite grann :) Sedan bar det av ut på åkern jämte paddocken och hagen. Vädret var som gjort för att fotografera i idag och Oden var på bra humör som vanligt. Vad ska vi nu ha dessa foto till då? Ja, jag har ju inte skrivit det tidigare men vi ska (om allt går som planerat) åka till Mila-Mässan i Jägersro, Malmö den 26 mars och göra uppvisningar åt FNH Skåne (Föreningen Nordsvenska Hästen i Skåne) samt representera rasen. Oden kommer under dagen att få stå i en monterbox, ungefär som han gjorde när vi var på Eurohorse förra året. Några av dagens bilder ska jag nu maila till FNH Skåne för att de ska kunna använda dem i sin reklam inför Mila. :) Mila är en stor lantbruksmässa som arrangeras vartannat år. Ni kan läsa mer om Mila på deras hemsida: http://milamassan.se/

    Eftermiddagen spenderade jag hos mormor och morfar vilket var jättemysigt som vanligt. Smörgåstårtan var supergod, likaså efterrätten (min mormor är grym på allt som har med mat och bakning att göra). Efter några timmar åkte jag tillbaka till stallet för att ta in lite hästar och pyssla och dona. Dagen avslutades med pizza i Emmas och Fredriks soffa...


    Foto: Emma Norén http://fotografemma.com/Fotograf_Emma/Start.html
    Smakprov från dagen, fler bilder kommer!

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Lina

    SV; Han är verkliten skit läcker !:) Min är 5 år i maj :) Ja kallblodstravarna är fina är dom :D

    2011-01-31 @ 07:37:48
    URL: http://liinahaallberg.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0