• bloglovin
  • Helgen!

    I fredags efter praktiken körde jag hem och tömde sovrummet på alla saker, jag skulle ju få nytt golv där inne! Sedan väntade plugg och därefter stallet. Jag red inte i fredags för det blev på tok försent, Oden fick ustället rasta sig själv ett par timmar i stonas megastora hage medan jag mockade och gjorde fint. Kvällen spenderade jag med Emma, Fredrik och Patrik. Vi åt fläskfilé, potatisgratäng och massa god sallad! Till efterrätt blev det tårta!


    Oden i fredags, inkommen efter en lång och snöig dag i hagen!

    Igår på morgonen jagade Emma upp mig strax innan sju och vi åt frukost samt mockade stall. Klockan 8.50 satt jag barbacka på Odens rygg. Vi tog ett lagom pass på åkern och det gick fint. Runt 11-tiden for vi mot Skåneland, närmare bestämt Tullstorp. Det var hingstvisning hos Jan Brink och vi känner en av hans grannar som har en hel del nordsvenska hästar, så det blev två flugor i en smäll kan man säga! Först en fantastisk hingstivsning och sedan åkte vi lite häst och vagn med nordsvenska hingsten Glim och vi avslutade med en trevlig middag innan vi körde tillbaka mot Moheda. Jag var helt slut så jag somnade i bilen på vägen hem, det tar på krafterna att ligga på topp!


    Vi på åkern

    Idag vaknade jag av mig själv runt 07.30-tiden och efter att ha ätit frukost och fixat stall tog jag skottkärran och gick ner i skogen för att samla ihop massa ris till Oden som han kan ha och roa sig med i hagen ett tag framöver! Sedan tömde jag transporten på gammal spån och sopade rent för vi skulle hämta träningsvagnen i dag. Det gick fint att lasta vagnen i släpet och jag har backat med släp flera gånger idag, puuuh, med lite tålamod går det faktiskt bra! När vi var klara tog morfar och jag en körtur med Oden genom byn, prinsen skötte sig kanonfint. Nu sitter jag hemma i Lekaryd och har precis burit in alla saker och kläder i sovrummet samt slängt i en maskin tvätt. Ikväll ska jag plugga, tvätta och plugga ännu mer...


    Massa ris...

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0