• bloglovin
  • "Dressyrat och trickat"

    Idag skrev jag och min kompis klart vårt sista arbete för terminen. På måndag och tisdag nästa vecka väntar redovisningar, sedan tar vi sommarlov, eller ja från plugg i alla fall, jag ska ju jobba på posten tre veckor innan jag har får lite ledigt! Vid lunchtid idag körde jag till Fridas gymnasieskola där jag skulle slinga mig och klippa luggen. Resultatet blev verkligen jättebra, och det blev ju inte sämre av att det var superbilligt, jag är så himla nöjd!

    Senare i eftermiddag cyklade jag till stallet och pysslade som vanligt. Jag red ut en liten sväng i skogen med Frida och hennes ponny innan jag arbetade lättare i paddocken med öppnor och skänkelvikningar. Prinsen var lydig och ganska mjuk i sidorna! Frida testade rida ett par varv på honom också (jag har ju ridit båda hennes ponnyer så nu det var dags för provtur på Oden för hennes del). Medan jag gjorde i ordning i stallet efter ridpasset fick prinsen äta gräs, mums mums! Innan jag cyklade hem körde vi igenom tricken i paddocken. Frida fick agera testperson idag. Först låg Oden ner på kommando och Frida fick sätta sig på honom innan han reste sig upp för att köra lite spansk skritt. Sedan provade jag något jag aldrig gjort tidigare. Vid några tillfällen har jag försökt få Oden att lägga sig ner när jag sitter på honom (utan sadel givetvis), men han har inte riktigt förstått vad det är jag har varit ute efter. Jag har trott att det har berott på att jag satt på ryggen och att han kände sig osäker då. Men idag när Frida satt på och jag stod på marken och gav kommando för ligg la han sig snällt ner, utan att tveka, och Frida kunde lugnt klättra av! Jag blev så stolt över min fina prins!


    Blev glad när jag hittade denna på Elins blogg, gulligt tycker jag! :)

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer
    Postat av: Sandra

    Älskar verkligen din pålle, verklar så cool och lugn på nåt sätt! :) Skit snygg är han också! :)

    2011-05-27 @ 00:20:50
    URL: http://minridtravare.blogg.se/
    Postat av: emelie

    sv: det kvar ju inte kraftig(tjock) jag menade utan musklig,biffig :P

    2011-05-27 @ 19:11:41
    URL: http://skiitbra.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0