• bloglovin
  • Slut på praktiken = mer tid till mig

    Ja, idag var sista dagen på praktiken. Det känns lite konstigt eftersom jag trivs väldigt bra (trots att jag tidigare helst ville vara på en gymnasieskola men nu har varit på två högstadieskolor), känner mig hemma på något sätt! Om jag ska komma på något bra med att praktiken är över är det faktiskt att jag får mer tid till både plugg och stall vilket känns oerhört skönt. Nästa vecka har jag två dagar på universitetet (9-12 båda dagarna), och utöver det ska jag och min kompis skriva en del på arbetet men det tar ju inte alls så lång tid. Vi jobbar bra och effektivt ihop, härligt!

    Igår var jag ute i skogen med prinsen. Red ca en timme och Oden var superstark, men lyssnade ändå ganska bra. Idag har jag kört generalrepition med prinsen i paddocken här hemma. Mormor och morfar tittade på och kom med lite tips och synpunkter. Det glädjer mig fantastiskt mycket att de tycker att prinsen och jag har utvecklats jättemycket. Idag var han ganska stark i galoppen (som han kan bli när han har för mycket spring i benen), men för övrigt var han superfin och lydig! Jag tror att travarbetet har blivit vår starkaste sida. Jag har en bra känsla inför söndagens tävling, men självklart är jag lite nervös och taggad!

    Ikväll har mammi och pappi bjudit på grillat, lyxigt och jättegott! Resten av kvällen blir lugn, jag har ju mycket att stå i hela morgondagen. Först ska jag följa med Elin på klubbhoppning, sedan rida ett lätt pass, tvätta häst, smörja träns, sadel och skor, packa transport, handla mat och grilla på kvällen. Jag älskar att jag inte behöver gå sysslolös!


    Jag tror nog att Oden har smygtränat lite med sina stallkompisar. Titta på söta Line!

    /Jessica
  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0